محمد امین wrote:
یعنی تو حالت های خاصی به این حد میرسه مثلا گراقیک با نصب درایور و شیر با رم کامپیوتر حجمش اونقد میشه
یا سی پی یو با نصب درایور اگر کامپیوتر نیاز به سرعت بیشتری داشت یکمی خودشو اورکلاک می کنه
حرفتون از پایه درسته ولی در عمل غلطه.
ببینید توی بازی های کامپیوتری چیزی که مهمه قدرت نه حافظه.
فعلا تا 3 گیگ برای همه ی بازی ها کافیه پس این حرف می گین در شرایط خاص غلطه.
حالا چرا از پایه درسته؟
چون که توی رندر گرفتن ممکنه ما حتی به 36 گیگ vram هم نیاز داشته باشیم.
با نصب درایور؟؟؟
اصن با این حرفتون 3 ساعت خندیدم.
داداش اگر سیستم همون اول cpu رو نمی شناخت و نیاز به درایور داشت که اصن بالا نمی یومد.
البته یه بحثی که اینجا وجود داره اینه که زمانی مثلا به 3.2 گیگاهرتز می رسونه که فقط روی یک هسته فعال باشه.
اگر پردازش چن رشته ای و چند هسته ای بوجود باید هر هسته نهایتا می تونه 2.8 گیگاهرتز داشته باشه.
(اگر فرضا با هسته های مجازی 8 تا باشه)
و بیش تر از اون به خاطر نوع معماری و گرما امکان پذیر نیست.
البته میشه اورکلاک رکوردی کردش که میان روی یک cpu (که اگر اینتل باشه آخرش باید k داشته باشه و ضریب باز باشه) یه ظرف نیتروژن مایع می بندن و دماش من شنیدم تو حالت عادی حتی تا 100 درجه زیر 0 هم میره.
که این اورکلاک با اونی که شما گفتین زمین تا آسمون فرق داره.
البته یه نوع دیگه هم داریم که مثلا 40% هر هسته رو به مدت طولانی اونم با liquid cooling در مدت زمان طولانی اورکلاک کنیم.
البته 40% یه جورایی حداکثره دیگه.
اون اورکلاکی که شما ازش حرف زدید بیش تر به turbo boost معروفه.
که طرز کارش رو بالاتر توضیح دادم.
موفق باشید