1. erfan
  2. اینترنت
  3. جمعه, 27 ارديبهشت 1392
سلام
من یک مدم دارم.می خاهم ببینم از کجا می شود فهمید که اینترنت وصل است؟
یکی می گوید:از ثابت بودن چراغ ها.
و یکی هم می گوید:از روشن بودن چراغ اینترنت.
کدام یک از این ها درست است؟
سایتم اینه یه سر بزن : http://www.game-room.ir
ADEL بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
مهرداد جان اتفاقا بعضی وقت ها چراغ مودم روشنه و تو ویندوز هم هیچ اخطاری دیده نمیشه و همه چی به نظر درست میاد ، ولی بازم میبینیم که اینترنت نداریم. بعضی وقت ها میتونه مشکل از برنامه ای چیزی باشه که جلو دسترسی به اینترنت رو گرفته باشه، اونموقع فهمیدن وصل بودن یا نبودن اینترنت واقعا مهمه.

در مورد سوال شما عرفان جان، همیشه برای حل مشکلات اتصال اینترنت حتما باید بعضی مراحل رو گام به گام انجام بدی تا بدونی که مشکل از کجاست . خودم یک بار نزدیک 1 روز سرو کله زدن با کابل و مودم و ویندوز و ... ، اخرش زنگ زدم به ISP و فهمیدم که از اون جا قطعه چون قبضشو پرداخت نکرده بودم :D .

سرتو درد نمیارم ، به هر حال بهترین راه برای تست اینترنت از تو خود ویندوز ، cmd رو اجرا کن و یک سایت مثل گوگل رو Ping کن، به این صورت :

ping http://www.google.com

و اگه اینترنت وصل باشه باید این جواب رو دریافت کنی . (تصویر:)

http://upload.tehran98.com/img1/e6emoj68xp5tef0hl4sv.jpg

اگه همین جوابو دریافت کردی معنیش اینه که کامپیوترت به اینترنت متصله و اگه برنامه یا براوزری نمیتونه به اینترنت وصل شه ، پس مشکل از جای دیگه است.

اگر هم در جواب دستور بالا ، خطایی دریافت کردی یعنی مشکل از کامپیوتر و سیستم عامل نیست و باید بری گام بعدی و کابل هایی که از یا به مودم وصلن رو چک کنی و مطمئن شی که مشکل از کابل نیست. اگر این هم جواب نداد چراغ های مودم رو چک کن و ببین چراغ ها مثل قبل هستند یا این که تغییری در اونا میبینی.
البته اگه سر از ستینگ مودمت در میاری میتونی بری اون جا رو هم یه نیگا بندازی یا این که مودم رو ریست کنی و دوباره تمام اطلاعات رو وارد کنی (پیشنهاد نمیشه).

البته همیشه تماس گرفتن با ISP و درخواست کمک از اونا هم میتونه خیلی وقت ها مشکلتونو حل کنه.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
koroush بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
با سلام خدمت شما
در قوانین امده است که نباید با کاربر سوال کننده طوری برخورد کرد که دلسرد شود. اما این مورد دست کم در این تاپیک رعایت نشد.
اما پاسخ:در تکمیل فرمایش adel
می توان بین اتصال مودم و اتصال کامپیوتر به اینترنت در اکثر مورد تفاوت قائل شد.
به این معنا که ممکن است اینترنت تا مودم امده باشد اما سیستم به دلیل مشکلی که در ان وجود دارد نمی تواند ان را در قالب دیدن صفحه و یا دانلود و .... به شما نشان دهد.
اینکه چه مواردی باید بررسی شود تا از صحت وجود اینترنت در مودم و کامپیوتر مطلع شد بحث طولانی می طلبد.
به طور خلاصه در صورتی که روی مودم چراغ اینترنت یا چراغی مانند کره زمین و موارد از این دست روشن باشد به این معنی است که مودم تا اینترنت امده است.
اما به جرات می تونم بگم یکی از بهترین روش هایی که شما می تونید از وجود اینترنت در سیستم مطلع شوید. دستور ping می باشد. که شما می توانید از این دستور برای بررسی وجود اینترنت نیز استفاده کنید.
من برای شما ping دو سایت yahoo و گوگل را قرار می دهم.
این فایل ها رو شما اجرا کنید و در صورتی که در یکی از این دو عبارت reply و در آخر عدد مشاهده کردید اینترنت شما متصل می باشد. منتها ممکن است مرورگر شما به دلیل مشکلی که دارد صفحه باز نکند که این مورد نیز نیازمند بررسی است.
پینگ یاهو
پینگ گوگل
با احترام
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
مهراد بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
چه منفی های طلایی رنگی.4 تا!:D یه کم انسانیت آخه این یعنی چی مگه فحش دادم؟:o
دلت را به تیمار چندین مبند
بس ایمن مشو بر سپهر بلند
که با پیل و با شیربازی کند
چنان دان که از بی‌نیازی کند
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
آرمان بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
متاسفانه من از روزی که به جواب اومدم تا حالا، بعضی (که خودشون بهتر در جریانن) از دوستان کم لطفی میکنن و به هدف جواب که فقط و فقط حل کردن مشکل هست بی توجه ان.حالا به طرق مختلف.یکی اینجا رو با فیس بوک اشتباه گرفته یکی دنبال4تا امتیازه و. و. و...البته اخیرأ کمترشده اما همین مقدارکم هم برای جواب و دوستان زومیتی خوب نیس.
به نظر من،بهتره ملاک امتیاز دهی از تعداد پستها ، عوض شه به تعداد مثبت و منفی هایی که کاربرا به هم میدن.مثلأ هر رای موافق 10و هر مخالف منفی5امتیاز و جزیات دیگه...
اصلأ قصد توهین ندارم اما الان،امتیاز بیشتر به معنی فعالیت بیشتره.حالا فعالیت سازنده یا بیخود فرقی نداره.جفتشون امتیاز میگیرن.اما با این روش که گفتم کسی که واقعأ کار راه بندازه و حرف درست بزنه،امتیازش بیشترمیشه.و امتیاز معتبر تر و گویا تر میشه
اینجوری هرکس،هرجا،هرچیزی نمیگه.منظورم به کس خاصی نیست کلی میگم
ممنون از توجه تون
دوستان برای کسب امتیاز به هر چیزی + ندید...فقط به سوال و جوابهای خوب + بدید تا + ها با ارزش شه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
آرمان بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
مهراد جان اینجا از هیچ کس ازهیچ کس بخاطر ندونستن یا اشتباه کردن دلخور نمیشه.شما فقط بخاطر ادبیات جواب دادنت این عکس العمل ها رو دیدی.و الا خود جواب دادنت که هدفت کمک به این دوستمون بوده خیلی هم کار خوبیه.قسمت دوم حرفام درباره شما نبود.درباره اوناییه که1. هدفشون ازجواب دادن فقط امتیازه.و2 در عین حال جوابشون فایده ای هم نداره!
منظورمن باکسایی بود که این2تارو باهم دارن.
و الا کسی که میخواد کار راه بندازه اما اشتباه جواب میده،خیلی هم قابل احترامه
دوستان برای کسب امتیاز به هر چیزی + ندید...فقط به سوال و جوابهای خوب + بدید تا + ها با ارزش شه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اینترنت
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.