1. مسعود
  2. سخت‌افزار
  3. دوشنبه, 16 بهمن 1391
DVD+R یا DVD-R ؟
فرق این دوتا دی وی دی چیه ؟
امین بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
تفاوت DVD-R و DVD+R در :

1-تفاوت در نوع بوک مار دو نوع دیسک

2- تفاوت در نوع چرخش دیسک هنگام کار بر میگردد .



دیسک های نوع DVD+R دارای تکنولوژی سرعت گردش زاویه‌ای هستند . بدین معنا که هنگام استفاده در کامپیوتر و یا دستگاههای پخش دی دی وی خانگی ، این نوع دیسک‌ها از ابتدای اجرا یا نمایش اطلاعات تا انتها، با تنظیم نگه داشتن سرعت تبادل اطلاعات باعث می شوند تا موتور DVD Rom یا همون دستگاه سخت افزاری پخش DVD سرعتش را به صورت آهسته کاهش می دهد .

اما در دیسک‌های DVD-R سرعت موتور ثابت و سرعت خواندن اطلاعات به صورت خطی زیاد می شود . به طور مثال در دیسک‌های DVD-R اگر قصد داشته باشید تا هنگام مشاهده یک فیلم به صورت مکرر ، فیلم را به جلو یا عقب ببرید موتور DVD Rom‌ مدام نیاز به تغییر سرعت داره که این امر سبب پایین آمدن عمر مفید موتور دستگاه خواهد شد .

تفاوت جالب دیگر در دیسکهای DVD+R نسبت به DVD-R در امکان خروج سریع دیسک‌های DVD-R است .

اگر هنگام رایت DVD دقت کرده باشید پس از رایت اطلاعات به میزان 100% بلافاصله دیسک خارج نمی شود و دیسک عملی را با نام Finalize انجام می دهد که همین عمل گاه یکی دو دقیقه طول می کشد. دیسک های DVD+R دارای امکان خروج سریع دیسک هستند و می توان بدون اجرای این مرحله دیسک را خارج کرد و چون احتیاجی به عمل لیداوت ندارند عمل رایت بسیار سریعتر پایان می پذیرد .

مزیت دیگری که دیسک‌های DVD+R دارند امکان ضبط اطلاعات همزمان در حالت فرمت دیسک است (که البته مربوط به دیسک‌هایی میشوند که قابلیت پاک شدن و ضبط مجدد اطلاعات را دارند که با نام DVD RW شناخته می شوند )

علاوه بر آنکه دیسک های DVD+R با تمامی دستگا‌ه‌های پخش سازگاری کامل دارند.

منبع : http://zurl.ir/296277
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.