1. WKG.MHKHK
  2. سخت‌افزار
  3. یکشنبه, 06 مرداد 1392
سلام دوستان
کارت حافظه ی اصل برای گلکسی اس4 از کجا بگیرم؟
منظور از classچیه مثلا class10یعنی چی؟
M.H.KH.K
ترس تو شیر را درنده میکند
خاکـــــــــــــــیمـ‍‌خالـــــــــــــــصـ‌ســـــــــــــــــــــربــــــــــــــــــــــــــــه‌راه
بهترین پاسخ
کنجکاو بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
قبل از خرید اگر یک نگاه به این مطلب بندازی همه چیز دستت میاد:
http://zurl.ir/278765
با دوستان مروت با دشمنان مدارا ;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
مسعود ذاکری بهترین پاسخ Pending Moderation
کارشناس
0
رای
پس‌گیری
کلاس 10 بهترین مدل sd که سرعت انتقال اطلاعاتش بالاست و اگه بخواین مثلا اپ ها رو از روی مموری sd فراخوانی کنید سرعت بالایی نیاز دارین و باید sd کلاس 10 بگیرین
ولی اگه فقط صرفا برای ذخیره اطلاعات مثل عکس و فیلم و ... میخواین میتونین مدل های پایین تر بگیرین
"کارت حافظه اصلی" برای هیچ گوشی وجود ندارد شما میتونید هر sd بذارین روش
من Transcend رو پیشنهاد میکنم
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
آرمان بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
کلاس مموری یعنی.حداقل سرعت.نوشتن روش
مثلا کلاس 4 سرعت نوشتنش.4.5 و خوندنش9 هس( حدودا)
و کلاس.10 سرعت نوشتن روش 10.11 و خوندن 30
برای اندرویدی ها بهتره 10 بگیری
پیشنهاد من دیجی کالاس من خودم اکثر وسایلم رو ازونجا میگیرم.3 تا کلاس 10 هم خریدم تا حالا.همشون عالی
دوستان برای کسب امتیاز به هر چیزی + ندید...فقط به سوال و جوابهای خوب + بدید تا + ها با ارزش شه
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
هادی حیدری بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
انواع کارت حافظه :

1- Secure Digital Card یا SD
از ابتدای سال 2005 مرسومترین کارت حافظه مورداستفاده، کارتهای SD شده است. ظاهر SD و MMC تقریبا مشابه هم هستند، ولی از لحاظ فنی با هم تفاوت دارند. بعضی از دوربینهایی که از SD استفاده می کنند می توانند MMC را هم استفاده کنند که در این مورد باید به دفترچه راهنمای دوربین مراجعه نمایید. کارتهای SD نسبت به کارتهای MMC خیلی سریعتر هستند. ظرفیت کارتهای SD از 16 MB تا 2 GB موجود می باشد. همانند سایر کارتهای حافظه، کارتهای SD نیز با سرعتهای انتقال مختلف تولید شده اند. بیشتر کارتهای SD دارای سرعت انتقالی در حدود 2 MB/s می باشند. اما کارتهای SD ای به بازار ارایه شده که دارای قابلیت انتقال دیتا بین 8 تا 10 مگابایت در ثانیه هستند. که از آن جمله می توان به کارتهای ATP 60x، SanDisk Ultra III یا Extreme اشاره نمود. سرعت انتقال بالا برای ضبط ویدئو با کیفیت فریم در ثانیه بالا یا ترکهای صوتی کیفیت بالا عامل مهمی می باشد. بسیاری از سازندگان دوربینها ی دیجیتال فیلمبرداری با کیفیت 30 fps را تنها با استفاده از کارتهای SD حافظه سرعت بالا تضمین می نمایند.



2- MiniSD Card
این مدل از نظر کارکرد بسیار شبیه برادر بزرگتر خود یعنی نمونه SD است فقط از نظر اندازه نصف آن است و معمولا در تلفن های همراه، MP3 Player ها و دوربین های دیجیتال ظریف که نیاز به اندازه کوچکتر کارت دارند مصرف میشود. این کارتها، از لحاظ الکترونیکی و نرم افزاری با کارتهای SD معمولی سازگار می باشند و آداپتوری هم برای استفاده این کارتها با دستگاههای کارت SD وجود دارد. کارتهای Mini SD دارای 21 /5 میلیمتر طول، 20 میلیمتر عرض و 1 /4 میلیمتر ضخامت می باشند.



3- CompactFlash I ,II یا CF I,II
کارتهای CF درون خود هم تراشه های حافظه و هم مدارهای کنترل کننده را دارا می باشند. بیشتر دوربینهای دیجیتال از کارتهای CF استفاده می کنند و می توانند بدون مشکل از کارتهایی با ظرفیت 1 GB یا حتی 2 GB استفاده نمایند. دو نوع کارت حافظه CF وجود دارد: نوع 1 Type I (با ضخامت 3 /3میلیمتر) و نوع2 Type II (با ضخامت میلیمتر)
دوربینهایی که اسلات نوع 1 را دارند نمی توانند از کارتهای نوع 2 استفاده نمایند، ولی دوربینهای دارای کارت حافظه نوع 2 می توانند از کارتهای نوع 1 نیز استفاده نمایند.
کارتهای CF نوع 1 هم اکنون از محدوده 8 MB تا 8 GB وجود دارند. SanDisk که یکی از سازندگان معروف فلش رم ها و کارتهای حافظه است اعلام نموده است که کارت CF Ultra II آنها ظرفیتی در حدود 8 GB دارد.



4- Smart Media یا SM
کارتهای SM دارای کنترل کننده نیستند و تنها یک حافظه ساده می باشند که درون یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته اند. مدار کنترل کننده باید درون دوربین وجود داشته باشد و این باعث می شود دوربینهایی که قبل از 2001 ساخته شده با کارتهای حافظه بالای 64 و 128 مگابایت سازگار نباشند. حداکثر ظرفیت این کارتها 128 MB است. چون هیچ سازنده ای دیگر از این نوع کارت استفاده نمی کند این نوع کارت تقریبا منسوخ شده اند و دیگر کسی به فکر افزایش ظرفیت آن نیست. فوجی و الیمپوس دو شرکتی هستند که بیشتر از سایرین از کارتهای SM استفاده می کردند، ولی هم اکنون کارتهای XD را جایگزین نموده اند.




5- XD-Picture Card یا xD
شرکتهای الیمپوس و فوجی ژاپن با مشارکت یکدیگر کارتهای XD را توسعه داده و نوع جدیدی از کارتهای حافظه را معرفی نمودند که با طراحی بسیار فشرده در حد یک تمبر پستی، قابلیت داشتن ظرفیتی در حدود 8 GB است و با مدلهای مختلفی از دوربین های دیجیتال سازگار است و قیمتی قابل رقابت با کارتهای SM دارد. کارت XD با قابلیت حافظه مناسب جوابگوی کاربران امروزی دوربینهای دیجیتال می باشد و ضمنا مبدل PCMCIA و مبدل CF و نیز مبدل Dual XD و مبدل SM برای کارت خوانهای USB برای این کارت موجود می باشد. هم اکنون کارتهای 512 و اخیر 2 GB در بازار موجود می باشد. الیمپوس با استفاده از تکنولوژی سلول چند سطحی (MLC) توانسته است کارت XD با ظرفیت 1 GB را روانه بازار نماید که این کارتهای XD سری M قابلیت افزایش ظرفیت تا 8 GB را دارا می باشد. تکنولوژی MLC مقدار اطلاعاتی را که می توان در یک سلول تکی حافظ نگهداری کردد دو برابر می کند و ضمن افزایش ظرفیت هزینه ها را کاهش می دهد.




6- Memory Stick یا MS
سونی در سال 1998 تولید حافظه فلش خود بنام Memory Stick را آغاز نمود که تا کنون در بسیاری از دوربینهای عکاسی و هندی کم های سونی استفاده شده است. این کارتها با حافظه 4 تا 128 MB موجود می باشند.تا قبل از 2003 کارتهای MS وجود داشتند که کاربر می توانست با استفاده از یک سوئیچ روی کارت یکی از دو بانک 128 MB کارت را استفاده نماید و در واقع ظرفیتی در حدود 256 MB را در اختیار داشته باشد. ولی شرکت Lexar یکی از سازندگان معتبر و معروف کارتهای حافظه به همراه Sandisk به ساخت کارتهای حافظه MS روی آورده اند.
کارتهای MS جدید تولید شده توسط این دو شرکت ظرفیتی در حدود 2 GB و اخیرا 4 GB دارد که از نوع کارتهای MS Pro می باشند. کارتهای MS Pro با دوربینهای سونی تولید قبل از 2003 به غیر از Sony F717 سازگاری ندارند. حتی برای استفاده از کارت خوان باید از کارت خوانهای جدید استفاده نمایید و کارت خوانهای قدیمی نمی توانند از MS Pro استفاده نمایند.
کارتهای MS Pro دارای سرعت انتقال بالاتر در حد 160 MbPs هستند.
کارتهای MS Pro DUO دارای طولی در حدود نصف طول کارتهای MS هستند. برای استفاده از این کارتها در شکاف کارت MS باید از مبدل مربوطه استفاده نمایید. سونی در دوربین کوچک خود بنام T1 از این کارت کوچک استفاده نموده است.
منبع: http://www.mums.ac.ir
حرفه ای ترین سامانه پرسش و پاسخ؟ 2javab.ir
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. سخت‌افزار
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.