1. Mr.Mountuno
  2. موبایل و تلفن هوشمند
  3. پنج شنبه, 19 بهمن 1391
سلام دوستان:)
چند روز پیش نوکیا سی سون ام رو برده بودم مدرسه هرکدوم از بچه ها(چی ششمی ها که 12 سالشونه و چی اولی ها)که گوشی رو دستم میدیدن میومدن طرفم و میگفتند اندروید ش چنده؟
ولی هیچکی نیومد بپرسه سیمبین نسخه چند داره یا مثلا ios هست؟
به نظر شما چرا بیشتر افراد که مطالعه کمی در مورد فون ها و سیستم عامل ها دارند حداقل اندروید رو میشناسن؟
محمدحسین سابق:)
Mahdi بهترین پاسخ Pending Moderation
3
رای
پس‌گیری
دوست عزیز من اولا که وینفون زیاد در ایران و حتی تو دنیا خریداری نمیشه.و بعدشم iOS هم که در گوشی های آیفون استفاده میشه که اونم زیاد حداقل در ایران توسط قشر متوسط خریداری نمیشه.
میمونه اندروید که تو گوشی های ارزون قیمت هم هست و برای هر قشری از جامعه گوشی مدنطرش رو داره.
و احتمالا جواب سوال شما درباره ی اطلاعات مردم درباره ی سیستم عامل ها و موبایل ها برمیگرده به اینکه نزدیک 50 درصد از مردم ایران دارای گوشی هوشمن نیستند و همچنین بسیاری از مردم به اینترنت دسترسی ندارند مخصوصا شهر های غیر تهران.
آسمان هر روز،آبی تر از دیروز!;)
Mr.Mountuno بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
نه منظور من اینه که چرا اندروید رو بیشتر اون 50 درصد میشناسن ولی همون 50% وین فون یا سیمبین یا ای ا. اس رو نمی شناسن
مگه اندروید بجز تبلیغ تو نت و وجود گوشی ها ارزون قیمت کار دیگه ای هم کرده؟
محمدحسین سابق:)
Mahdi بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
دلیلش اینه که اون 50 درصد هم نزدیک 40 درصدشون اندروید دارن.و هر کس هم اگر دسترسی به اطلاعات داشته باشه بیشتر سمت گوشی خودش میره تا اطلاعات درباره گوشی خودش دربیاره به همین خاطر هستش اندروید بیشتر از سیستم عامل های دیگه تو ایران شناخته شده است.
آسمان هر روز،آبی تر از دیروز!;)
مسعود بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
ببین زبان برنامه نویسی اندروید به گونه ای هست که از هسته لینوکس سر چشمه می گیره و زبانی بسیار انعطاف پذیر ه .
مثلا اگه دقت کنید هرکس یا مهندس برنامه نویسی نمی تونه برای گوشی های ایفون ( سیستم عامل آی او اس ) یا گوشی های نوکیا ( سیمبیان ) برنامه یا بازی بنویسه و اگر هم دقت کرده باشی اکثر برنامه ها و بازی ها رو خود کمپانی ها تو این دو مورد به بیرون می دن ولی زبان برامه نویسی لینوکس رو تو همین دانشگاه های ایران هم درس می دن و یک چیز جامع و همگانی هست و این امر باعث می شه که اکثر برنامه نویس ها اقدام به تولید نرم افزار یا بازی با زبان اندروید کنند و الآن هم با رشد چشمگیر برنامه ها و بازی های این نوع سیستم عامل رو به رو هستیم برای همین هست که در تمام گوشی ها هر بازی یا برنامه ای که تولید می شه برای اندروید هم تولید می شه و چون گوشی های اندروید هزینه ی کمتری نسبت به گوشی های ایفون دارند برای همین هر کس با خرید یک گوشی اندروید می تونه تمام امکاناتی که مثلا برای گوشی های آیفون در نظر گرفته می شه رو در اختیار داشته باشه اما با هزینه ی کم .
خوب مثلا گوشی 500 هزار تومنی که تقریبا تمام امکانات یک آیفون 2 میلیونی رو داره سریع تر به فروش می رسه و پیگیری کاربران برای دانلود بازی ها و برنامه های اندروید این سیستم عامل رو زبان زد مردم می کنه و اگه مشاهده کنید تقریبا سایت های زیادی برای حمایت از این سیستم عامل فعالیت می کنند .
اما در واقعیت شاید این سیستم عامل بسیار محبوب باشه ولی :
سیستم عامل اندروید بسیار ضعیف هست و در مقابل هر تحدیدی بسیار شکننده
به علت ضعیف بودن ساختار برنامه نویسی اندروید از منابع سخت افزاری بیشتری نسبت به سیستم عامل های دیگر استفاده می کند .
سیستم عامل اندروید از مصرف شارژ بیشتری نسبت به سیستم عامل های دیگر استفاده می کند
و باید گفت که اندروید برای این که هزینه ها رو پایین بیاره تولید شد ولی فعلا به اون اهدافش نرسیده .
.
.
.
AFSHIN بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
هسته ی اندروید و لینوکس اپن سورس هستند و به زبان C تقریبا تمام سیستم عامل زبان C رو ساپورت میکنن. از نظر زبان لینوکس و اندروید هیچ فرقی با دیگر سیستم عامل ها ندارند . در اندروید هم تمام نرم افزار ها و بازی ها با یک نوع زبان جاوا نوشته شده اند (اسم زبانه الان یادم نیست) و توی اندروید به صورت ماشین مجازی اجرا میشن . دلیل لگ و هنگ و مشکلات امنیتی و کند بودن گوشی های اندرویدی هم همین مشکل هست. در اصل هسته ی اندروید آزاد هست اما وقتی که روت میشه.
در سیمبین از زبان C و Qt استفاده میشه و ios هم C .
مسعود بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
تو آی او اس از c معمولی استفاده نمی شه اپل برای خودش یک زبان برنامه نویسی پیشرفته درست کرده اسمش یادم نیست ولی اولش c هست .
AFSHIN بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
زبان Ios نسخه ی محدود تر C و اندروید جاوا و وینفون8 (C#-VB-C-JAVA-HTML5.CSS_J) هست
اگر به آسانی زبان برنامه نویسی بود که تا الان وینفون8 10000000 تا اپ و بازی داشت.
البته هدف از این پرسش چیز دیگه ای هست
ADEL بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
اقا مسعود، درسته که اندروید هسته لینوکسی داره و شاید بیش تر برنامه ها و سرویس های اساسیش بر همین مبنا نوشته شده باشند، ولی برنامه های کاربردی و App هایی که تو مارکت ها هستند بیش ترشون (اگه نه همه) با جاوا نوشته شدن چون کلا SDK که برای اندروید از طرف گوگل ارائه شده برنامه ها رو با جاوا توش مینویسن.

برای app های IOS یا حتی برنامه های خود سیستم عامل مک از زبان C شیئ گرا یا همون Objective C استفاده میکنن.
و فکر کنم برنامه نویسی برای IOS خیلی راحت تر باشه تا بقیه سیستم عامل ها چون SDK اپل قدرتمند تره تا بقیه و کتابخانه API هاش خیلی به کمک برنامه نویس ها میاد و کارشون رو راحت تر میکنه.

جدا از این بیش تر شرکت های دیگه مثل dropbox و ... API هاشون رو واسه IOS ارائه میدن تا برنامه نویس ها نگران کد نویسی برای ارتباط با این سرویس ها نباشن.
AFSHIN بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
یعنی شما میگی که SDK اپل قوی تر از visual studio مایکروسافت هست ؟
مسعود بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
من همه ی این ها رو می دونم خواستم کلی بگم همه رو هم با جاوا نمی نویسند .
هیچ سیستم عاملی به سیستم عامل آی او اس نمی رسه چون هم از نظر امنیت حرف اول رو می زنه و هم از نظر یکپارچگی که می تونه با یک سی پی یو 1 هسته ای به خوبی یک سی پی یو 4 هسته ای کار کنه و هم سیستم عامل هوشمندی هستش که کمتر از منابع شارژ گوشی استفاده می کنه و مانند اندروید الکی شارژ مصرف نمی کنه فقط به نظر من قیمت و منع کردن امکاناتی مانند بلوتوث و اجراء شدن فقط بر روی گوشی های ایفون و ... می تونه چنین سیستم عامل رو پشت سر اندروید بگذاره .
AFSHIN بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
هیچ سیستم عاملی کامل نیست . 4 ساله IOS دارم اونجوری هم که شما تعریف میکنی نیست . اندروید و IOS رو من در حد هم میبینم چون تقریبا شبیه هم هستن . اگر ios از نظر امنیت حرف اول رو میزد تمام ورژن هاش از یک تا 6.1 جیلبرک نمیشد. اگر 4 تا هکر دور هم جمع بشن آجر رو هم هک میکنن چه برسه به IOS . نبود بلوتوث هم مال سیاست های اپل هست ربطی به مصرف باتری نداره.
ADEL بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
منظورم از sdk، فقط براي سيستم عامل هاي اسمارت فون ها بود . وگرنه نميشه كل ويژوال استوديو رو باهاش مقايسه كرد . به هر حال قرار نيست اگه ويژوال استوديو قويترين پكيج برنامه نويسي واسه دسكتاپ باشه پس بايد حتما واسه موبايل هم همينطور باشه.

بحث اين كه ios بهتر از بقيه هست يا نه رو خود شخص برنامه نويس يا كاربر واسه خودش تعريف ميكنه . توي مقايسه ها ميتونيد ببينيد كه همه سيستم عامل ها كم و كاستي دارن و كسي هم نميتونه بگه سيستمي كاملا امنه .
AFSHIN بهترین پاسخ Pending Moderation
0
رای
پس‌گیری
100% هیچ سیستم عاملی امن نیست . هیچ کدوم هم کامل نیست .
در مورد SDK هم ویندوزفون 8 از تمام امکانات visual studio استفاده میکنه .NET 4.5 و DiretX 9.3 و...
فعلا قویترین محیط برنامه نویسی visual studio هست اینو هر برنامه نویسی قبول داره .
Mr.Mountuno بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
ببخشید دوستان چرا بحث به برنامه نویسی و ... کشیده شد؟
من پرسیده بودم چرا درصد عوام مردم بیشتر اندرویید رو میشناسند تا IOSو سیمبین و وین فون
اخه عوام که نمی دونن که مثلا برای اندرویید کد نویسی اسون تره
هدف من از پرسشم این بود که بدونم که اندروید چکار کردهکه اینقدر شناخته شده است اگر نه که هیچ کس توی ایرانالبته از اون درصد عوام از اپ های اندروید درست استفاده نمی کنه.
محمدحسین سابق:)
مسعود بهترین پاسخ Pending Moderation
-1
رای
پس‌گیری
عزیز اگه شما جلبریک کردن رو یک نوع هک بدونی باید بگم جلبریک رو خود کمپانی اپل بیرون می ده تا شما جلبریک کنی و دستگاهت رو نابود کنی .
گوشی هایی که جلبریک می کنند تاچشون خراب می شه دوربینشون ضعیف می شه و ... .
ببینید اپل بیشتر درامدش رو از اپ استور در میاره اونقدر ها هم خنگ نیست که شما با یک جلبریک ساده بتونی از تمام برنامه ها و بازی ها به طور رایگان استفاده کنی این نقشه ی اپل هست که جلبریک رو به وجود آورده تا دستگاه های جلبریکی رو بعد دو سال نابود کنه و اون فرد هم بره دوباره یک گوشی اپل بخره که دوباره اپل این وسط سود می خوره .
AFSHIN بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
در جواب آقای محمدحسین : چون توی بازار اندروید به وفور یافت میشه به همین دلیل هم اینهمه محبوب شده مردم قبلا سیمبین میخریدن الان اندروید (تقریبا یکین از نظر رابط کاربری) ولی چون اسم سیمبین سخت بود میگفتن نوکیا ... حالا هم اندروید اومده جای نوکیا :D میگن اندروید .
آقای مسعود : چرا در مورد چیزی که اطلاعات نداری 7 خط نظر میدی . من Iphone 4 و ipad3 دارم از زمانی هم که خریدمش جیلبرکش کردم تا الان. با برنامه نویسی هم نا آشنا نیستم . این چیزا رو کی به شما گفته ؟ کجا شنیدی ؟ عزیز من هر چیزی که میشنوی رو باور نکن ... فقط اپل نیست که جیلبرک میشه. سونی (PS3) مایکروسافت(Xbox360-surface rt) و ...
همه اینا دوربینشون خراب میشه ؟ همه میسوزن؟ اصلا میدونی جیلبرک چیه؟
منبع
  1. http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_jailbreaking
مجید بهترین پاسخ Pending Moderation
2
رای
پس‌گیری
چنتا دانش آموزی کلاس شیشمی که نشدن عوام مردم
من موقعی که دبستان بودم نمیدونستم مک چیه لینوکس چیه - از لینوکس فقط یه اسم بلد بودم و به عمرم به جز جاوا و ویندوز با هیچ سیستم عاملی کار نکرده بودم
اینکه اولیا مدرسه هم گوشی رو دست شما دیدن و ازتون نگرفتن هم خودش خیلی جالبه
تو مدرسه ما با اینکه خیر سرش سمپاده گوشی رو از پک C4 خطرناک تر میدونن و ببینن حبس ابد یا اعدام :)
البته اینکه الان همه فکر میکنن هر گوشیی که تاچ بود اندرویده رو قبول دارم - مثله اون زمانی بود که مردم فکر میکردن هر چیزی که کامپیوترتو روشن کنی بالا بیاد ویندوزه! که الان کمی بهتر شده
لطفا برای پرسش هاتون تگ بزارید
قوانین جواب رو لطفا مطالعه کنید
مخصوصا 11 و 12 و 17ش که خیلی مهمه
Mr.Mountuno بهترین پاسخ Pending Moderation
1
رای
پس‌گیری
اره چند نفر نمی شن عوام مردم قبول دارم
محمدحسین سابق:)
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی به این پست ارسال نشده است.
البته از آنجایی که هنوز در سایت لاگین نکرده‌اید، اجازه‌ی پاسخ دادن به این پست را ندارید.